Psihografice, 6 moduri eficiente de utilzare într-o strategie de marketing

Psihografice, 6 moduri eficiente de utilzare într-o strategie de marketing. În optimizare SEO trebuie folosite toate „armele” pentru o prezență relevantă.

Avantajele utilizării acestor psihografice în folosul afacerii

Psihografice…un instrument malefic de la Cambridge Analytica? Sau un mod eficient de colectare a datelor clienților care provin dintr-un loc de înțelegere autentică?

În ciuda „denumirii proaste”, datele psihografice vă vor câștiga acea viziune de 360 de grade a clienților dvs. În acest mod, își pot crește experiențele cu privire la produsul sau serviciul dvs.

Acest articol de pe blog vă va conduce prin ceea ce sunt psihograficele și cum să le obțineți. Sau cel mai important, modalitățile prin care puteți utiliza aceste psihografice în marketing digital.

Iată ce vom cuprinde în cele ce urmează:

  • profiling psihografic;
  • segmentarea psihografică pentru campanii;
  • mesaje personalizate;
  • etichete de produs;
  • social media;
  • campanii de retargetare.

Înarmați-vă cu aceste informații și instrumente psihografice. În acest mod puteți arăta clienților dvs. că datele lor sunt folosite cu folos. Sunt utilizate pentru a eficientiza experiența digitală în timp ce personalizați întreaga călătorie.

Asta înseamnă că psihografia nu este o „forță a răului”. Din contră, este o strategie folosită pentru a spori experiența clientului.

Pentru mai multe detalii despre acest subiect puteți parcurge un alt articol prezent pe acest blog. Aflați mai multe detalii despre ce înseamnă UX design.

Ce reprezintă aceste psihografice?

Imaginați-vă profilul complet al clienților dvs. sub forma unui puzzel. Aveți piesele pentru datele demografice, cele de comportament și tranzacționale. Piesa care lipsește este cea dată de informațiile pe care le puteți obține din psihografice.

Astfel, puteți completa întreaga hartă de care aveți nevoie pentru succes.

Datele demografice, tranzacționale și comportamentale privesc „cine, ce, unde și cum” din audiența dvs. țintă. Pe de altă parte, informațiile din psihografice trebuie să răspundă la întrebarea „de ce”.

De exemplu, de ce clienții dvs. cumpără aceste servicii SEO în locul altor oferte SEO? De ce acest mesaj atrage mai mult bărbații și mai puțin femeile? De ce această linie este mai favorabilă milenialilor?

De ce acest serviciu sau platformă are mai mult impact în această țară?

Psihografia este informația care se colectează cu privire la diverse laturi. Despre personalitățile, valorile, interesele, opiniile, obiceiurile și motivațiile clienților dvs. În acest mod, vă puteți suplimenta celelalte piese lipsă din puzzle.

Deci, cum trebuie să obțineți toate aceste informații?

Cum adunați informațiile din psihografice?

Iată câteva modalități de colectare și analiză a datelor psihografice:

  1. focus grupuri;
  2. interviuri;
  3. sondaje;
  4. date comportamentale;
  5. Google Analytics;
  6. rețele de socializare;
  7. Text Analytics.

Într-un fel, psihografia vă permite să rezolvați diferența dintre toate aceste seturi de date individuale. Această abordare „fără siluetă” este esențială pentru strategia dvs. de marketing digital 2020.

De ce este cazul unei asemenea abordări?

Nu trebuie să vă mai spunem că fiecare departament de marketing vrea să transforme informația în acțiune. Aceasta definește inteligența clienților.

Suntem siguri că ați auzit totul până acum în legătură cu acest subiect. Informațiile despre clienți vă vor permite să mergeți mai departe. Puteți să vă surclasați concurența și să rămâneți mereu cu un pas înaintea pieței în care activați.

Iată cum puteți utiliza datele dvs. psihografice pentru a face exact asta:

6 moduri de utilizare a psihograficelor pentru marketing

1. Profiling psihografic

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a vă îmbogăți profilurile de clienți este prin utilizarea psihografiei. Acest lucru va crea o imagine mai holistică a călătoriei clienților pentru a examina fiecare interacțiune.

Va optimiza, de asemenea, strategiile de campanie cu ajutorul mesajelor bazate pe valoare. Mai multe despre acest subiect, puțin mai târziu.

Actualizați-vă profilul existent al clienților pe care îi vizați în afacere.

Urmăriți datele comportamentale și asociați informațiile cu răspunsurile culese. De exemplu, din focus grupuri, interviuri sau sondaje. În acest mod puteți include preferințe, obiceiuri sau interese din partea clienților dvs.

Așadar, anterior ați înțeles că o clientă, să o numim Roxana, a cumpărat o geantă de la dvs. Acum înțelegeți și de ce a cumpărat acea geantă de la dvs.

În plus, înainte știați că Roxana era o cumpărătoare din București. Folosea un MacBook când a vizitat website-ul, de două ori înainte de a cumpăra diverse produse.

Realizarea profilului psihologic al unui cumpărător universal

Acum îi puteți realiza un profil Roxanei. Este o mamă a doi copii căreia îi place pielea naturală cu imprimeu de șarpe. Îi plac produsele unice și ține cont de calitate și preț atunci când se decide să achiziționeze în produs special.

De exemplu, un website cu un web design special poate să îi permită Roxanei să își proiecteze propria geantă. Putem include aici, de exemplu, materialul, culoarea și forma.

În acest mod, Roxana obține un produs unic, de lux. Website-ul este capabil să o profileze în funcție de preferințele pe care le face din acele click-uri. Astfel, câștigați un profil de client care vă va ajuta în viitoarele tranzacții.

Abordați o tehnică în care toată lumea are de câștigat.

De asemenea, compania ASICS folosește o tehnică similară. Pun produsul în mâinile clientului, lăsându-i să aleagă din diversele opțiuni. De exemplu, de confort, obiective de alergare, folosind opțiunea „căutător de încălțăminte”.

În acest fel, clientul poate ajunge la produsul care i se potrivește cel mai bine. Între timp, ASICS colectează suficiente date psihografice. Ca urmare a acestui fapt, poate oferi clienților săi recomandări legate de produse mai relevante, în viitor.

Aceste perspective vor alimenta campaniile, ceea ce ne va aduce la pasul următor…

2. Segmentarea psihografică pentru campanii

În al doilea rând, trebuie să apelați la segmentarea clienților, în funcție de valorile și interesele lor. Astfel, va permite campanii publicitare mai mature și mai țintite.

Efectuată corect, segmentarea clienților va oferi, de asemenea, și alte beneficii. Oricine din compania dvs. va înțelege imediat nevoia clienților. E „vehiculul” care determină poziționarea corectă pentru distribuția eficientă și potrivirea fiecărui client.

Optimizați-vă campaniile de e-mail cu o copie personalizată.

Aveți un segment de clienți care răspunde următorului principiu psihologic? Adică mesaje promoționale sub forma „ofertă limitată” sau „au mai rămas doar 2 locuri libere”? Atunci știți să grupați aceste persoane și să evidențiați acest mesaj atunci când le trimiteți campanii prim e-mail.

Pe de altă parte, poate exista un alt segment care răspunde mai mult la mesaje cu dovezi sociale. De exemplu, la expresii ca „populare”, „bestseller” sau comentarii. În acest caz, trebuie să știți cum să le evidențiați în campaniile de e-mail marketing.

Aceste profiluri psihologice pot fi utilizate în beneficiul dvs. și al companiei dvs. Puteți identifica psihografia din spatele comportamentului clienților dvs. În acest mod, puteți să îi ajutați să ia decizii în cunoștință de cauză.

În mod ideal, doriți să atrageți tipurile de clienți care sunt la fel de implicați în campanie ca și dvs. Puteți promova un sentiment de urgență pentru evenimente, ocazii sau servicii, de exemplu, Black Friday.

3. Mesaje personalizate care trebuie să ajungă la publicul țintă

Acest lucru se leagă frumos de personalizare. Este tendința, acele cuvinte cheie și cele mai bune practici pe care toți le observă. Suntem siguri că vreți să știți cum puteți profita de acest avantaj.

Urmăriți personalizarea întregii călătorii a clienților pe website.

De exemplu, Amazon personalizează întreaga călătorie a clienților pe paginile lor. De fapt, ei își definesc principiul fondator ca fiind „obsedat de client”. Această strategie le-a modelat succesul global încă din anii ’90.

Astfel, ar trebui să aveți mesaje hiper-direcționate pentru fiecare vizitator, în toate punctele de atingere. De exemplu, un mic mesaj personalizat la începutul călătoriei de cumpărături. Poate ajutat la eficientizarea întregii experiențe a unor magazine online.

Website-ul trebuie să transmită mesajul potrivit, la momentul potrivit.

Desigur, mesajul trebuie să urmărească demografia (locația geografică). Cu toate acestea, puteți personaliza magazinele web pe parcursul călătoriei. De exemplu, să furnizați recomandări despre produse, înainte de finalizare.

Aceste mesaje personalizate sunt „ghionturi” care determină comportamentul de cumpărare. Se poate realiza prin simplificarea și optimizarea călătoriei până la pagini de destinație, înainte de finalizare.

Vă ajută la creșterea ratei de conversie și vă mențin clienții fideli atunci când simt că îi înțelegeți.

4. Etichete de produs din date psihografice

Să ne întoarcem la buna noastră prietenă, Roxana. Încă își proiectează geanta. Până la urmă, trebuie să fie perfectă, nu?

Atelierul de pe internet merge cu un pas mai departe. Îi sugerează Roxanei toate etichetele de produse disponibile. De exemplu, diverse modele de curele, accesorii personalizate sau fermoare în locuri preferențiale. Toate acestea pot fi adăugate fie la design, fie la schimbare.

Evidențierea atributelor produsului vă poate aduce un câștig suplimentar.

Practic, puteți personaliza etichetele produselor, în funcție de cine vizitează website-ul dvs. Un alt exemplu pe care ne place să îl folosim este produsul „durabil”. Mai ales pentru că sustenabilitatea este atât de des întâlnită în aceste zile.

Evidențiați atributele „durabile” ale produselor eco. Va face aceste produse mai atrăgătoare pentru cumpărătorii cu idei „verzi” și inovative.

De exemplu, poate exista o platformă de e-commerce în legătură cu alternativa unor produse din lapte. Administratorii știu că la ei apelează în mare parte persoane care îmbrățișează stilul vegan.

Tot aici se pot regăsi și ecologiștii sau urmăritorii de tendințe. Descrierea produsului poate să evidențieze ingredientele. Se va pune accent pe ceea ce este „eco” din interior.

Apa este ridicată la rangul de „apă de izvor”, iar alunele și caju-ul sunt „organice”.

Prin adăugarea acestor cuvinte puteți spori relevanța produselor respective pe bază de alternative din lapte. Profitați de segmentul psihografic al clienților dvs. ale căror valori rezonează cu mediul înconjurător.

Etichetele de produs pot fi suprapuse pe imaginea produsului sau pot fi dinamice ori statice. În orice caz, ar trebui să fie etichete oneste, care să ofere mai multe informații despre ceea ce vindeți.

5. Rețelele de socializare

Platformele de social media sunt cel mai bun mod de a face un pas mai aproape de clienții dvs. Toată lumea folosește rețelele de socializare. De la mileniali, la părinții lor. Dar nu trebuie să vă mai spunem asta! Cunoașteți informația.

Pe Twitter puteți găsi date psihografice. Pur și simplu accesați secțiunea de Twitter-Analytics-Audience Insights. De fapt, toate platformele de social media vor oferi un serviciu similar. În acest mod vă puteți urmări atât audiențele organice, cât și cele personalizate.

Din informațiile publicului de pe Facebook puteți selecta diverse criterii. „Toți de pe Facebook” sau „Persoane conectate la pagina dvs.”. Puteți obține o imagine holistică despre cine sunt vizitatorii dvs. și de ce dau click pe dvs., în primul rând.

Facebook este, cu siguranță, și o platformă excelentă pentru campanii.

O campanie sponsorizată de pe Faceboook se poate plia pe hobby-urile și interesele dvs. De exemplu, poate vă plac drumețiile, călătoriile și explorările. Nu vă mirați dacă găsiți pagini sponsorizate care să facă trimitere la nevoile dvs.

Acum poate că vă gândiți serios la o călătorie în munți. Așa că vă uitați la acest magazin ce comercializează produse destinate unor asemenea activități. Au câștigat expunere, și-au conturat oferta.

Puteți insera un videoclip HD însoțitor, care apelează la preferințele de vizualizare.

6. Campanii de retargetare

În cele din urmă și pentru a reuni totul, retargetați-vă foștii clienți. Sau clienții cu profiluri, segmente și campanii noi și îmbogățite. Identificați-vă cele mai valoroase segmente!

Psihografia vă va ajuta, de asemenea, să vă vizați segmentele cele mai valoroase. Nu în raport cu vânzările, ci în raport cu loialitatea. Aceste segmente de mare valoare sunt clienții care vin la dvs. pentru produse, sfaturi sau reduceri.

De exemplu, ați cumpărat produse o singură dată de la un magazin specializat pentru activități de yoga. Acea companie poate reveni cu o campanie de e-mail marketing. Aceasta vă poate convinge să vă întoarceți la ei pentru a căuta atât sfaturi, cât și reduceri.

Promisiunile pentru reduceri și informații sunt cele care fac o campanie de retargeting excelentă. Se pot crește, în cele din urmă, ratele de conversie.

Concluzie

În concluzie, este vorba despre creșterea ratelor de conversie. Glumim! Nimeni nu mai vorbește așa. Este despre cine sunt clienții dvs. și de ce realizează cumpărături de la dvs.

Acestea sunt strategiile de marketing ale viitorului care vă vor permite să mergeți mai departe:

  • personalizarea;
  • copie bazată pe valoare;
  • etichete dinamice ale produsului;
  • profiluri psihologice nuanțate.

Toate acestea sunt bazate pe datele psihografice. Nu există o modalitate mai bună de a vă îmbogăți strategia de marketing decât aceasta. Mult noroc!

Lasă un comentariu