Lizibilitatea, o cerință tehnică sau un stil de a scrie pentru vizitatori

Scrierea unui text care respectă lizibilitatea poate fi descurajantă. Mai ales dacă subiectul blogului dvs. este dificil sau extrem de tehnic. Este într-adevăr necesar să vă concentrați asupra lizibilității dacă publicul dvs. este obișnuit cu jargonul dvs.?

Ei bine, deși publicul tău ar putea fi în sarcina de a-ți citi limbajul, întregul scop al SEO este de a atrage trafic dincolo de publicul la care ajungi deja.

Scopul SEO este să atragă trafic organic din motoarele de căutare.

Dacă vizați pozițiile de top din motoarele de căutare, ar trebui să aveți texte care să poată fi citite și inteligibile pentru un public numeros. Acest lucru nu înseamnă că toate articolele vor urma același model. Aici, vă explicăm de ce și cum trebuie să vă asigurați că textul dvs. poate fi citit.

Lizibilitatea necesită efort suplimentar

Simțim durerea ta, dacă scrii texte. Înțelegem că urmărești acele buline verzi de lizibilitate și care pot fi dificile dacă scrii pentru un public avansat. Dacă doriți, puteți cere un audit SEO și noi vă ajutăm.

Articole recomandate:

Uneori, oamenii își aerisesc frustrările pe diferite rețele sociale. Am văzut recent o postare sinceră a unui copywriter „Postările mele de pe blog sunt scrise pentru adulți, dar scriu la nivelul liceului. Îmi pare rău, dar nu știu cum să mă adaptez.”

Observăm aici o frustrare des întâlnită. Pentru a păstra lizibilitatea trebuie să tai din calitatea unui text și să-i dai o formă mai simplistă. Cu toate acestea, puteți încerca, de asemenea, să vă gândiți la lizibilitate ca la deschiderea conținutului dvs. către un public la care nu ați ajuns.

Și acesta este obiectivul oricărei strategii SEO: accesarea traficului către website.

Deși este important să menții publicul fidel, atragerea noilor vizite este tot un obiectiv important. Strategia de conținut trebuie elaborată pe mai multe direcții, fiecare din ele având obiective separate.

De ce să-mi pese de lizibilitate?

Lizibilitatea este importantă pentru utilizator. Citirea de pe un ecran este grea și oamenii se distrag repede. Dar, cel mai important, doriți ca oamenii să înțeleagă ce scrieți.

Scopul unui text este să transmită un mesaj.

Nimănui nu-i place să citească ceva care este de neînțeles, plictisitor sau umplut cu cuvinte cheie. Dacă scrieți un text pe care oamenii nu îl înțeleg, nu îi veți ajuta pe oameni să găsească ceea ce au nevoie.

Mai mult, lizibilitatea este importantă și pentru Google. Desigur, dacă textul dvs. este mai bun pentru utilizator, acesta va fi bun și pentru motoarele de căutare.

Google optimizează pentru același utilizator.

Este foarte important să ne dăm seama aici că, algoritmul Google încearcă să imite oamenii. Încearcă să citească texte în felul în care oamenii citesc texte.

Pe măsură ce Google devine mai capabil să înțeleagă și să scaneze texte într-un mod asemănător oamenilor, cresc și cerințele privind lizibilitatea textului.

Google va avea greutăți să citească propoziții care sunt foarte lungi sau care au structuri gramaticale complicate. Pentru aceste texte, algoritmului Google, îi va fi mai greu să-și dea seama despre ce este vorba. Și acest lucru va rezulta și în clasamente mai mici.

Este necesară „simplitatea”?

Unele nișe necesită folosirea jargoanelor. Pentru blogurile tehnice, veți folosi probabil termeni tehnici dificili. Nu poți evita asta. Cu toate acestea, asta nu înseamnă că un astfel de text nu poate respecta analiza noastră de lizibilitate.

Un subiect poate fi dificil. Implică mulți termeni tehnici, ipoteze criptice și analize plictisitoare. Cu toate acestea, lizibilitatea poate fi atinsă și executată foarte bine.

Poți folosi un plugin pentru optimizarea SEO. Plugin Yoast SEO este un plugin foarte eficient pentru adaptarea textului la criteriile de lizibilitate. Atunci când scrii un text, nu trebuie decât să urmărești ca bulinele să fie verzi.

Este important să ne dăm seama că o bulină roșie nu este încă o problemă. Ar trebui să vă concentrați pe obținerea culorii verzi în general, nu pentru fiecare bulină separat.

Dacă propozițiile dvs. sunt puțin prea lungi, dar compensați asta cu paragrafe scurte, textul dvs. va fi bine citit în general. Următoarele sfaturi vă vor ajuta să îmbunătățiți lizibilitatea textelor cu subiecte complexe.

Sfaturi despre stilul de a scrie

Ce să faceți dacă nu reușiți analiza lizibilității și dacă scrieți despre un subiect complicat? În primul rând, vă recomandăm să vă scurtați propozițiile.

Probabil nu trebuie să evitați limbajul tehnic pe care îl utilizați, dar puteți încerca să scrieți despre probleme complicate în propoziții scurte.

De obicei, când o propoziție este destul de lungă, ați creat o propoziție combinată. Astfel de propoziții pot fi ușor împărțite în două (sau trei chiar). Analiza de lizibilitate vă permite să vă evidențiați frazele mai lungi. Acest lucru, ușurează găsirea acestora în text. Nu vă rămâne decât să le scurtați.

Al doilea lucru pe care îl puteți face dacă scrieți despre ceva complicat este să acordați atenție alineatelor. Începeți un paragraf cu propoziția cea mai importantă, apoi explicați sau faceți completări asupra propoziției respective

O atenție deosebită pentru alineate, paragrafe și cuvinte de tranziție.

Acest lucru ajută un cititor să înțeleagă conceptul articolului dvs., doar citind prima teză a fiecărui paragraf. Asigurați-vă că alineatele dvs. nu sunt prea lungi (7 sau 8 propoziții sunt destul de lungi). Și adăugați o mențiune care spune cititorului ce trebuie să se aștepte în paragraful respectiv. Aceasta vă va ajuta cititorul să înțeleagă mult mai ușor sensul textului.

Un ultim sfat despre cum să îmbunătățiți rapid lizibilitatea este să folosiți cuvinte de tranziție. Puteți face textul dvs. mult mai lizibil folosind cuvinte de tranziție adecvate, precum „cele mai importante” și „deoarece”.

Dacă utilizați prea puține, puteți adăuga cuvinte de tranziție suplimentare în bucăți din textul dvs. unde aveți foarte puține. Utilizarea cuvintelor de tranziție va întări structura textului.

Relația dintre două propoziții devine evidentă prin utilizarea cuvintelor de tranziție. Cititorii vor înțelege conținutul dvs. mult mai bine dacă utilizați corect aceste tipuri de cuvinte.

Concluzie: deschideți-vă unui public numeros!

Scopul de optimizare SEO este de a atrage noi vizitatori pe website. Doriți să obțineți un nivel înalt în Google pentru a determina oamenii să facă click pe rezultatele dvs. Și, doriți ca acești vizitatori să rămână și să vă citească nu doar o postare pe blog.

Oricât de dificil este subiectul pe care îl scrii, dacă îți pasă de SEO, ar trebui să încerci să faci textul tău lizibil. Utilizatorii și Google vă vor răsplăti pentru asta!

Un text poate ajunge viral dacă respectă cât mai multe criterii de optimizare.

Atunci când scrii articole, nu dispera dacă nu ai foarte multe vizualizări din prima oră de la publicare. Nu uita că, strategia de conținut este orientată pentru rezultatele obținute în timp.

Lasă un comentariu