Intenția de căutare, cum stabilești nevoia reală din spatele unei interogări

SEO este o modalitate de a obține mai mult trafic către website-ul dvs. Clasându-vă pe Google, atrageți mai mulți oameni pe website intuind intenția de căutare a acestora

În cele din urmă, obiectivul dvs. este probabil să vă vindeți produsele/serviciile sau să atrageți mai mulți vizitatori obișnuiți.

Pentru a obține mai mult trafic pe website-ul dvs., vă optimizați conținutul pentru cuvintele pe care oamenii le folosesc. Cu toate acestea, pentru a-ți crește șansele de a clasifica și de a convinge cu adevărat oamenii să-ți cumpere lucrurile, să se aboneze la newsletter-ul tău sau să se întoarcă pe website-ul tău încă o dată, ar trebui să ții cont de intenția de căutare.

În articolul de astăzi, vom spune ce este intenția de căutare și cum să vă optimizați articolele ținând cont de ea. Dacă partea tehnică este destinată algoritmilor, conținutul se adresează vizitatorilor.

Care este intenția de căutare?

Intenția de căutare (sau intenția utilizatorului, intenția de audiență) este termenul utilizat pentru a descrie scopul unei căutări online. Acesta este motivul pentru care cineva efectuează o căutare specifică.

La urma urmei, toți cei care fac o căutare online speră să găsească ceva.

Cineva caută pentru că are o întrebare și dorește un răspuns la această întrebare? Caută să viziteze un anumit website? Sau caută, pentru că vor să cumpere ceva? Multe dintre aceste tipuri diferite de căutări fac parte din călătoria utilizatorului.

De-a lungul anilor, Google a depus eforturi pentru îmbunătățirea algoritmului său pentru a putea determina intenția de căutare a oamenilor.

Și Google, dorește să clasifice paginile care se potrivesc cel mai bine termenului de căutare, precum și intenția de căutare din spatele unei interogări de căutare specifice.

Acesta este motivul pentru care este esențial să vă asigurați că postarea sau pagina dvs. se potrivește cu intenția de căutare a publicului. Dacă nu este așa, nu este târziu să revizuiți strategia online, prin efectuarea unui audit SEO.

Intenția de căutare este de 4 tipuri

Există câteva tipuri distincte de intenție de căutare. Aceste tipuri de intenții vă ajută să vă adaptați conținutul website-ului la nevoia din spate a unei interogări.

În principal au fost clasate și analizate 4 tipuri ale intenției de căutare. Acestea trebuie să prindă contur și să iasă la iveală, atunci când efectuați cercetarea de cuvinte cheie.

Intenție informațională

În primul rând, există intenția informațională. Multe căutări pe internet sunt făcute de oameni care caută informații. Asta ar putea fi informații despre vreme, informații despre educarea copiilor, informații despre SEO.

Persoanele cu intenție informațională au o întrebare specifică sau doresc să afle mai multe despre un anumit subiect.

Ar trebui să fiți conștienți că, înțelegerea Google despre intenție merge mult mai departe de simpla prezentare a rezultatelor care oferă informații despre un anumit termen.

Algoritmul știe, de exemplu, că oamenii care caută „sos de roșii” caută rețete, nu în istoria culinară a sosului. Înțelege că majoritatea oamenilor care scriu „Mercur” caută planeta, nu elementul chimic.

Google chiar înțelege că, pentru unii termeni, cum ar fi „cum se construiește o casă pentru păsări”, este util să includeți videoclipuri și imagini relevante pentru căutare.

Intenție de navigație

Al doilea tip de intenție de căutare se numește intenție de navigare. Persoanele cu această intenție doresc să viziteze un anumit website. De exemplu, persoanele care caută „Facebook” sunt de obicei în drum spre platforma Facebook.

Rețineți că, poziția ridicată pentru un termen de navigare este benefică doar pentru traficul dvs. organic dacă website-ul dvs. este cel pe care îl caută oamenii.

În caz contrar, vei obține o poziție bună, dar nu vei atrage trafic organic pe website-ul dvs. Această formă de intenție, presupune că utilizatorii au mai auzit de tine sau de afacerea ta din alte canale de marketing digital (dar și offline).

Intenție tranzacțională

Al treilea tip de intenție de căutare este intenția tranzacțională. Mulți oameni cumpără lucruri de pe internet și navighează pe web pentru a găsi cea mai bună achiziție. Oamenii caută cu intenție tranzacțională când scopul lor este să cumpere ceva.

Datorită acestui tip de intenție, au o predispoziție pentru a face o achiziție online. Cum se traduce asta pentru tine? Evident că, în conversii. Asigură-te că ai pagini bine structurate, iar interfața este prietenoasă acolo unde ai puncte de conversie.

Ancheta comercială

Unii oameni au intenția să cumpere în viitorul apropiat și să utilizeze internetul pentru a-și face cercetările. Ce mașină de spălat ar fi cea mai bună? Care plugin SEO este cel mai util?

Acești oameni au, de asemenea, intenție tranzacțională, dar au nevoie de mai mult timp și convingători. Aceste tipuri de intenții de căutare sunt de obicei numite intenții comerciale de investigare.

Pentru acest tip de intenție poți oferi articole pe blog pentru informarea vizitatorului. Dacă oferi servicii SEO, de exemplu, poți scrie articole cu informații utile despre cum pot aceștia să aleagă o agenție SEO potrivită.

Intenția apare în cuvinte cheie

Cuvintele pe care oamenii le folosesc în interogările de căutare vor oferi informații despre intenția utilizatorului. Acest lucru funcționează invers, atunci când formulați cuvinte cheie cu cuvinte specifice intenției.

Cuvintele cheie cu intenție tranzacțională vor conține adesea cuvinte precum:

  • cumpără;
  • ofertă;
  • reducere;
  • numele unui produs.

Căutările informaționale pot (dar nu trebuie neapărat) să conțină cuvinte precum:

  • informații;
  • „cum să”;
  • „cel mai bun mod de a”
  • „de ce”.

Deși pare ca un mecanism psihologic (și este într-o oarecare măsură), intenția de căutare este mai degrabă un exercițiu sistematic. Gândiți-vă că oferiți un răspuns la o nevoie și nu un produs sau serviciu.

Cum să vă optimizați conținutul pentru intenția de căutare

Vrei să te asiguri că o pagină de destinație se potrivește intenției de căutare a publicului tău. Dacă oamenii caută informații, nu doriți să le afișați o pagină de produs. Cel puțin, nu imediat. Probabil îi vei speria.

Dacă oamenii doresc să vă cumpere produsul, nu îi plictisiți cu articole lungi. Du-i direct la magazin (fizic sau online).

Optimizarea paginilor de produse pentru mai multe cuvinte cheie bazate pe comerț este o idee bună. Dacă vindeți produse bio, puteți, de exemplu, să optimizați o pagină de produs (categorie) pentru „cele mai bune produse bio”.

Poate aveți și un articol despre administrarea vitaminelor. Ați putea, de exemplu, să optimizați acel articol pentru termenul de căutare „cum se administrează un supliment alimentar”.

Poate fi destul de greu de determinat intenția de căutare a unei interogări. Și, probabil, utilizatori diferiți vor avea o intenție (ușor) diferită de cumpărători, dar totuși vor ajunge pe aceeași pagină.

Din fericire, există o sursă directă de analizat dacă doriți să știți ce intenție se potrivește cuvintelor dvs. cheie: paginile cu rezultatele căutării. Descoperiți cum puteți utiliza paginile de rezultate pentru a crea conținut bazat pe intenții.

Dacă doriți să aflați mai multe despre intenția de căutare a publicului dvs., un alt mod este să-i întrebați direct. Puteți face un mic sondaj, care să conțină întrebări despre ce au căutat oamenii și să faceți ca sondajul să apară dacă oamenii intră pe website-ul dvs. Aceasta vă va oferi probabil multe informații valoroase despre audiența dvs.

Concluzie

Este esențial să vă asigurați că, conținutul pe care îl scrieți se potrivește atât termenilor pe care îi caută oamenii, cât și intenției de căutare a publicului dvs.

Asigurați-vă că postarea sau pagina dvs. sunt informative, atunci când oamenii caută informații. Însă conduceți oamenii către paginile dvs. de vânzări dacă încearcă să cumpere unul dintre produsele dvs.

Dacă sunteți interesat de mai multe informații utile despre strategia de optimizare SEO, vă invităm să vedeți și alte articole de pe blog, iar dacă aveți nevoie de servicii SEO, datele noastre de contact vă stau la dispoziție.

Lasă un comentariu