Comerț electronic, ce schimbări vom vedea pe piața online

Actuala pandemie la nivel mondial forțează unele dintre cele mai mari schimbări de vânzare cu amănuntul. Schimbări vor fi nu doar pentru magazinele fizice, dar și pentru cele de comerț electronic.

Cei care nu s-au încumetat până acum în vânzări online se opresc în acest sens. Serviciile online pivotează pentru a rămâne la suprafață. Sunt testate lanțurile de aprovizionare cu amănuntul. Toate în timp ce vânzările online cresc pentru unii și scad pentru alții.

Se estimează că până în iunie economia ar putea scădea cu 35%, revenind potențial la tendința de creștere pre-criză până la sfârșitul anului. Chiar și acest scenariu vede o contracție economică de 12,8% pentru acest an în total.

Pentru multe companii, aceste riscuri și evenimente recente evidențiază o nevoie. Modernizarea și prezența online pentru a continua tranzacționarea atunci când magazinele tradiționale de cărămidă și mortar devin inaccesibile.

În comerț electronic ai nevoie de adaptare

Circumstanțe ca acestea accelerează tranziția deja rapidă a comerțului la vânzările online. Este cunoscut sub numele de comerț electronic. De obicei, adoptarea pe scară largă a unui lucru precum cumpărarea prin magazine online este o tendință care evoluează odată cu generațiile de utilizatori.

Consumatorii mai tineri care nu au cunoscut niciodată o lume fără internet au încredere atât mai mare pentru comercianții online și gateway-urile de plată. Au mai mari așteptări și norme diferite atunci când vine vorba de achiziții online.

Cu toate acestea, situația actuală a încurajat utilizatorii mai în vârstă și mai puțin competenți din punct de vedere tehnic, care nu ar fi explorat anterior retail-ul online să înceapă acest lucru.

Chiar și organizațiile mari, cum ar fi supermarketurile care aveau deja capacități online semnificative, au scăzut cererea. Fac investiții permanente să se extindă în comerț electronic pentru a răspunde cererii în creștere.

Datele guvernamentale sunt utilizate pentru a ajuta la țintirea și furnizarea de vânzări online și livrare la domiciliu către cei care sunt deosebit de vulnerabili. Acest trend va accelera în continuare adoptarea comerțului electronic printre cei care nu au fost anterior un client tipic.

Creșterea vânzărilor online

Vânzările la nivel mondial de comerț electronic vor fi deja așteptate să crească foarte mult. De la 2,92 miliarde de dolari în 2018 la 6,54 miliarde de dolari în 2023, potrivit raportului Global E-Commerce din 2019 al Emarketer.

Această creștere se datorează pieței puternice a cumpărăturilor online în țări precum China, S.U.A. Piețele din America de Sud și Asia cresc rapid, de asemenea, Mexic, India și Filipine au înregistrat o creștere de peste 30% în 2019. Nici Europa nu este departe de această tendință.

Airbnb

Lumea va trebui să reacționeze la declinul economic în următorii câțiva ani. Acele companii care sunt pregătite să răspundă așteptărilor în schimbare ale consumatorilor vor supraviețui și chiar vor înflori.

Unele companii mari, consacrate precum Airbnb, sunt afectate în special de blocajele naționale și de prăbușirea industriei turismului. Drept urmare, aceștia și-au redirecționat temporar resursele semnificative către oferte alternative, precum noile lor experiențe online.

Comerțul electronic nu este despre vânzări, este despre experiența utilizatorului.

Acest nou concept sprijină utilizatorii și infrastructura existentă a Airbnb, evoluând în același timp în fața provocărilor moderne. Utilizatorii pot rezerva orice, de la tururi virtuale la fermă sau meditație ghidată, la lecții de scriere și desen creativ.

Au fost, de asemenea, afectați masiv și cei care își închiriau proprietățile. Gazdele Airbnb au la dispoziție o modalitate de a-și monetiza expertiza sau zona locală, iar utilizatorii pot rezerva tururi sau clase virtuale în loc să fie nevoiți să viziteze aceste locații.

Reinventarea serviciilor prin comerț electronic

Aceasta este o mișcare deosebit de strălucitoare. Nu numai că deschide fluxuri alternative de venituri pentru Airbnb în sine, dar, de asemenea, sprijină gazdele financiar în această perioadă. Acestea pot opera în continuare pe Airbnb și în această perioadă dificilă.

Airbnb se bazează complet pe gazdele sale care își închiriază proprietățile prin intermediul website-ului său. Din acest motiv este esențial să creeze modalități realiste care să-i ajute să acopere costurile atât cât au nevoie.

O posibilitate de a crea noi oportunități și de a menține colaboratorii.

Guvernele scot sume de bani importante pentru a ajuta întreprinderile în dificultate. Cu toate acestea, guvernele naționale vizează măsuri naționale pentru companii care de mult au depășit hotarul național.

Pentru majoritatea afacerilor, schimbarea nu va fi atât de drastică ca în cazul Airbnb. Magazinele de vânzare cu amănuntul de orice dimensiune trebuie să se uite la opțiunile lor de comerț electronic în viitorul apropiat, dacă vor supraviețui.

Urmările crizei prin care trecem

Pe măsură ce impacturile imediate ale pandemiei încep să afecteze direct indivizii, întreprinderile și economia vor reveni în prim-planul interesului și îngrijorării.

Majoritatea schimbărilor pe care le vedem sunt fără precedent, ceea ce face ca impactul să nu poată fi prevăzut pe deplin. Există unele rezultate pe care le putem prezice.

În această perioadă oamenii sunt blocați în casele lor. Consumatorii vor fi foarte dornici să meargă afară, să se întâlnească cu prietenii și să petreacă timp împreună în afara caselor.

Alte vremuri, aceleași obiceiuri de consum.

Întreprinderile care au suferit ca urmare a blocajelor create, dar care au supraviețuit, vor prospera după revenire. Cererea pentru astfel de activități și oportunități de socializare va crește. Vor trebuie să folosească la maxim oportunitățile.

În timp ce unii consumatori se vor confrunta cu dificultăți financiare ca urmare a pandemiei, mulți vor căuta să reia planurile care au fost puse în așteptare.

Aceasta include nu numai ieșirile în oraș, dar și cumpărăturile, reluarea proiectelor de decorare sau construcție, vânzarea sau cumpărarea de case, începerea afacerilor și rezervarea vacanțelor.

Comerț electronic și concurență

În timp ce concurența poate fi răspândită în anumite domenii, pe măsură ce companiile sunt sub pivot sau ca urmare a schimbărilor cererii, inovația va înflori. Așa se întâmplă întotdeauna în perioadele provocatoare.

Odată cu evoluția așteptărilor clienților și încrederea în online, cei care caută să utilizeze web-ul în moduri noi și diferite vor câștiga cele mai mari recompense.

Vom vedea probabil o schimbare mai mare către vânzările online. Factorii care diferențiază magazinele online bune devin mai răspândiți și mai importanți ca niciodată.

Serviciul clienți va cunoaște noi dimensiuni.

Vânzările cu amănuntul în timpul unei crize, precum cea peste care trecem, urmează o tendință tipică pe parcursul a câteva luni. După declinul inițial abrupt, se observă, de obicei, o revenire constantă. O revenire la normal după doar câteva luni de la reluarea activităților.

Există deja o serie de escrocherii inventive menite să înfrângă teama pe care o au oamenii. Dezinformarea pe care au văzut-o despre curățenie și risc în timpul pandemiei este un exemplu deja clasic.

În următoarele luni, această tendință va crește probabil, deoarece această criză va fi utilizată ca o comparație atunci când vorbim despre alte posibilități și riscuri cu care ne putem confrunta în viitor.

Concluzii

În timp ce plătești online, trebuie să fii pregătit pentru astfel de evenimente și riscuri. În acest sens, o parte importantă revine proprietarilor de afaceri care doresc un magazin online.

Pentru un magazin online eficient, ai nevoie de cunoștințe despre optimizare SEO, PPC, marketing digital și promovare web. Dacă sunteți prea ocupat cu celelalte sarcini de business și dorinți o prezență online, puteți apela la o agenție SEO specializată.

Piața online cunoaște schimbări în permanență.

Factorii importanți în construirea și funcționarea magazinelor online de comerț electronic sunt mai importanți decât au fost vreodată. Designul, funcționalitatea și viteza fiecărui website și platformă de comerț electronic vor fi testate și judecate ca niciodată.

Retailerii se luptă pentru a menține clienții existenți și pentru a aduce valul masiv de cumpărători noi, încrezători în online. În altă ordine de idei, inactivitatea în online, poate fi taxată de proprii clienți. Asta este cel mai dureros pentru o companie.

Lasă un comentariu